Lola és Aston Martin a 2010-es év horizontján, már csak Alfa Romeo, Brabham és Cooper csapatok kellenének, hogy teljes legyen az örömünk. Még a bahreini nagydíj előtt kicsit visszapillantunk ezeknek az egykori - és remélhetőleg jövendőbeli - istállók múltbéli F1-es teljesítményére.

ASTON MARTIN

Az 1959-es holland és a '60-as brit nagydíj között láthatta a Formula 1 közönsége James Bond hivatalos autószállítóját a mezőnyben. 11 nagydíjon vettek részt, hat versenyre sikerült kvalifikálniuk magukat, ám pontszerző helyig nem jutottak. Legjobb eredményük a Roy Salvadori által Nagy-Britanniában, illetve Portugáliában elért hatodik helyezés volt (többször nem is ért célba) - ezekért azonban fél évszázaddal ezelőtt még nem járt pont. Portugália volt legnagyobb sikereik színhelye, ugyanis szintén az '59-es nagydíjon érte el az istálló másik pilótája, az amerikai Shelby éves csúcsteljesítményét, ugyanis nyolcadik lett. A következő esztendőben az őt váltó Trintingant is a portugál nagydíjon volt a legjobb: tizenegyedikként az egyetlen teljesített versenyt hozta a csapatnak a szezonban - Salvadori ezen a versenyen elrajtolt, de nem ért célba, és más versenyen nem is tudtak rajthoz állni ebben a szezonban, és később sem, így az 1959-ben elért konstruktőri 5. helyezés az Aston Martin legdicsőbb emléke az F1-el kapcsolatban, és csak akkor lesznek hajlandóak visszatérni az üzletbe, ha ezúttal versenyképes verdát tudnak összedobni.


LOLA

A Lola Racing Cars megszakításokkal 1962 és 1991 között szerepelt az F1-ben különböző konstellációkban, majd még 1997-ben volt egy szánalmas próbálkozásuk Mastercard Lola néven, de ezt követően nem vállaltak szerepet egészen mostanáig, amikor is az Aston Martinnal egyszerre jelentették be tervezett visszatérésüket.
A brit egyesület sofőrei a korábbiakban 152 versenyen 45 pontot autóztak össze. Győzelemig ugyan nem jutottak, de 3 dobogós hely és egy pole pozíció összejött nekik.
Legsikeresebb évük az 1962-es bemutatkozó volt, amikor a Yeoman Racing Team számára építettek gépeket. John Surtees az évadnyitó Holland Nagydíjon megszerezte a Lola F1 történetének első és máig egyetlen pole pozícióját, Nagy-Britanniában és (Nyugat-)Németországban a második helyig hajtotta a Climax V8-as motorral szerelt járgányt. Összesen 19 pontot gyűjtött össze Surtees ebben az évben (ez a 4. helyhez volt elég a konstruktőrök versenyében), ennek még csak a közelébe sem értek a későbbi Lolákat hajtó pilóták.
A második legtermékenyebb időszak a Larousse-féle együttműködés idején jött el 1987 és 1991 között, ezen belül is az 1990-es szezon volt a legjobb, amikor Éric Bernard és Szuzuki Aguri 11 egységet gyűjtve a hatodik helyig kormányozták a Ford Cosworth motorral ellátott autókat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mogyorod.blog.hu/api/trackback/id/tr291082398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása