Rettentő unalmas évadot élünk, amelynek a végkimenetele nemsokára el is fog dőlni - és ez a kiváló érzékkel vakvágányra irányított éremrendszer mellett még hamarabb megtörtént volna. A Brawn csapat egyszerűen nem kegyelmez, az egyetlen izgalmas színfolt a Scuderia Ferrari, amely kifogyhatatlan eszközökkel rendelkezik saját pilótáinak szivatásához, és nem is félnek minden hétvégén bevetni párat ezek közül: most épp Massának tankoltak túl keveset, Räikkönennél meg nem működött a KERS, leállt az autója, de már gyakorlatilag szombaton tönkretették a versenyét.
















 










 















 

Aha persze. Ha megint rosszak lesztek, most már tényleg ki fogtok hagyni három versenyt, irgum-burgum! Nem tűnt fel, kedves döntéshozók, hogy ez már a sokadik incidense a wokingi istállónak igen rövid időn belül? Ez egy tessék-lássék büntetés, sokkal célravezetőbb lett volna egy egymeccses eltiltás, mert most nyilván megint odafigyelnek majd - egészen addig, amíg el nem évül a dolog. Utána majd megint lehet rosszalkodni egy felfüggesztettért - legalábbis erre fog precedensként szolgálni a dolog. Nekünk egyébként semmi bajunk a csapattal sőt, bennük látjuk a Brawnok lehetséges kihívóit (illetve az egyik autójukban, mert a másik az csak robotpilótával van szerelve), amire szükség lesz, ha Hockenheim után is izgalmas versenyeket szeretnénk látni. A problémánk a maszatolósdival, meg az ejyne-bejnyézéssel van, néha kezdjük úgy érezni magunkat az F1-el kapcsolatban, mintha valamiféle dél-amerikai gokart-sorozatot fogyelnénk, legalább annyira makulátlanok és határozottak a döntéshozók...

Martin Brundle a Brawn csapat taktikája és gumiválasztása mellett abban látja Jenson Button szahíri győzelmének másik kulcsmomentumát, hogy meg tudta előzni Lewis Hamiltont. Igen, megelőzte a címvédőt, és ez elismerésre méltó, a nemzetközi (jobbára brit) sajtó nem is győzi dicsőíteni ezért és eddigi eredményeiért az angol pilótát. Igen ám, de Jenson Button olyan sebességkülönbséget élvezett szegény (!) Lewis-zal szemben, hogy a tavalyi év elsőszámú pantomimosa inkább félreállt, elengedte a hátulról érkező hófehér csodagépet. Vagyis ez inkább volt elengedés, mint előzés, Button versenyének pont egy olyan eleme, amit nem kellene külön kiemelni, pláne nem dicsőíteni. Itt a Brawn aratott győzelmet a McLaren felett, nem pedig Jenson Lewis felett. Martin Brundle még kaphat egy banánt, ha nagyon ugrál.

Szerkesztőségünk úgy döntött, hogy mégsem a szombati sztár Sutil, hanem a magát hétszeres világbajnoknak képzelő, és versenyhelyzetben integető Barrichello a hétvége bránere. Ebben az esetben ki más is lehetne az Alternatív Világbajnokság bahreini pontszerzője, azaz a hétvége lazája, mint a Barrichellót oktató Nelsinho Piquet?

A Tatooine Bahrein homokjában birodalmi lépegető magabiztosságával és a Millenium Falcon sebességével haladó Jenson BUTTON harmadik győzelmét is behúzta, Sebastien VETTEL - akinek meggyőződésünk szerint C-3PO a versenymérnöke - ezüstig jutott, míg Jarno 'Egy-körben-a-leggyorsabb (na persze)' TRULLI is részesedett a rózsavízből. A Ferrarin csak röhögni lehet, és kell is.

A 13-14. helyről induló BMW-ket jól megrakták üzemanyaggal, de így sem fognak sok vizet zavarni, ellenben a nyolcadik Massa még simán dobogóra is kerülhet, ha ügyesen nyomkodja a KERS-t (magyarul ugye KÚR) a sivatagban. Az első számú esélyes természetesen a harmadik pozícióból rajtoló Vettel, de várhatóan a mögötte helyezkedő Button és Hamilton is bele fognak szólni a győzelemért folyó versenybe. Na meg ott van az élen a két Toyota, akik véleményünk szerint még mindig nem mutatták meg mire képesek, de azért meglepődnénk, ha az egyik legszebb japán városban (Kölnben) székelő istálló kettős sikert könyvelhetne el. Sutil még nem kapott tőlünk rozsdás kipufogót a seggébe, és habár ez már önmagában is elegendő ok lenne arra, hogy őt jelöljük a hétvége bránerének, a kis Adorján még hozzá is tett azzal, hogy a Q1-ben megszívatta Alonsót (egy kicsit), illetve Webbert (nagyon). Szegény Mark így mindössze a 19. helyen végzett, de megmenekült attól a szégyentől, hogy az utolsó sorból kelljen rajtolnia, ugyanis a szombati rozsdás kipufogó mellé háromhelyes büntetés is jár, így Sutil került az ő helyére, az ausztrál meg eggyel előrébb jöhetett. Nelsinha Piquet-t a következő versenyen már nem akarjuk a Rönóban látni...

A formula1.com-on mostantól szuper minőségű zenés összefoglalók tekinthetőek meg az összes 2008-as és 2009-es versenyről, így bármikor felidézhetjük az elmúlt év legizgalmasabb pillanatait, illetve ezek után aki nem látta az aktuális futamot, vagy nincs türelme másfél-két órán keresztül hallgatni Palikékat, az néhány perc alatt megnézhet minden fontosat itt, és közben remekül szórakozhat.

Lola és Aston Martin a 2010-es év horizontján, már csak Alfa Romeo, Brabham és Cooper csapatok kellenének, hogy teljes legyen az örömünk. Még a bahreini nagydíj előtt kicsit visszapillantunk ezeknek az egykori - és remélhetőleg jövendőbeli - istállók múltbéli F1-es teljesítményére.

Itt az ideje, hogy beindítsuk két új világbajnokságunkat, melyek sokkal fontosabbak az egyéni, illetve a konstruktőri versenygéseknél. Számítási módszerünkben objektív, tudományos szempontok alapján értékeljük ki a leglazább, illetve a legfurkóbb versenyzők teljesítményét. Ezekben az összevetésekben csak győztes van, nincs se pont-, se éremrendszer. Aki a legtöbb győzelmet gyűjti össze a laza arcok közül, az lesz az Alternatív Világbajnok, míg a legnagyobb bráner a 'Rozsdás Kipufogó A Seggedbe' Trophy jogos tulajdonosa lesz.

Sutil alatt beszart a Force India, ennek köszönhetik a tifosók, hogy nem a Formula 1 leggyengébb csapatának szurkolnak, hanem holtversenyben a tizediknek. Alonso beszopta a Safety Caros indítást, Vettel viszont hasonló pozícióból lealázta a mezőnyt. A Red Bull első győzelmét aratta, mely rögtön kettős siker lett, Buttont ezúttal csak a harmadik helyig matekozta előre Ross Brawn. Az igen unalmas sanghaji futamon - azon kívül, hogy kiváló a Red Bull - az is kiderült, hogy Gyulánk IQ-ja egyre csökken.

Elvileg ma dől el, hogy mi lesz Button, a Brawn-Mercedes, és fergeteges hátsójának sorsa. Az okosabbak által felvázolt lehetséges forgatókönyvek szerint:

a) szabálytalan a cucc, és elveszik a csapat és a pilóták pontjait

b) szabályos, és akkor lefutott a VB, Button és a Brawn-csapat a világbajnok

Mi úgy érezzük, hogy ez máshogy lesz. rosszul éreztük.

A zongoristafiú vallomást tesz: Könnyed interjú Adrian Sutillal

Az interjú készítőjének gratulálunk, így kell egy egyszerű, eldöntenő nyitókérdéssel mindent kideríteni egy beszélgetőpartnerről. Mozart a Motörhead helyett, nagyon finom a lelke a fiúnak. És pont úgy is versenyez, mint aki futam előtt az Eine kleine Nachtmusikot hallgatja az Overkill helyett.

Sokkoló kép birtokába jutottunk, csak erős idegzetűeknek!

Mi nem szeretnénk ítéletet mondani a Scuderia Ferrari jelenlegi királyáról, azt leszámítva, hogy így utólag neki ítéljük a Rozsdás kipufogó a seggedbe díjat a tavalyi szezonért (hogy mi is ez pontosan, arról hamarosan lesz poszt), ugyanis amikor egy csapat éves teljesítményét leginkább a görög khaosz szóval lehet jellemezni, akkor azt követően a Ferrarinál sokkal hitványabb szervezetek is fejeket szoktak nyisszantani. Pláne, ha figyelembe vesszük, hogy Jean Todt működése alatt a Ferrari végig a TOP2-ben volt, ha a csapatok működését és a csapattagok teljesítményét nézzük - most olyanokra gondolunk, mint a nyalókás ember meg a takarító, nem a pilóták.

brabham 2009.04.08. 13:36

Hazug McLaren

Miután nem először derült ki, hogy a brit istálló nem teljesen korrektül járt el az ellenőrökkel meg úgy általában mindenkivel szemben, és most még a kicsi Lewis fejét is átcsűrték a gumifalon, Hamilton faternál állítólag felmerült a távozás lehetősége. Persze szerintünk már akkor elszakadt a cérna, amikor a második futamra sem tudott versenyképes autót kiállítani a McLaren, most pedig adott az esély és igen könnyedén el lehet menekülni a süllyedő hajóról, ha van lehetőség szerződésbontásra.

Domenicali továbbra is ott szopatja pilótáit, ahol csak tudja, míg Mark Webber már másfél pontnál jár, így pont másféllel gyűjtött többet, mint a Scuderia Ferrari. A Renault olyan robbanékony, mint egy Tigris tank, a Brawnok továbbra is erősnek tűnnek, bár Glock őket is meghülyíthette volna az egész mezőnnyel együtt, ha nem támadja be a monszun Szepángot...